ZAMYŠLENÍ kolem léčivosti hub od Prof. RNDr, Jiřího Patočky DrSc.

11. prosince 2011 v 17:07 | Přestaňte věřit šarlatánům * Dejte na vlastní rozum * Jde pouze o to, jak Vám vytáhnout peníze z kapes * |  ? léčí nebo zabijí ?
Prof. RNDr.Jiří Patočka DrSc. k otázkám kolem léčivosti hub!!!


/Dopis uveřejňujeme v plném znění, bez jakýchkoliv zásahů/

Prof. RNDr. Jiří Patočka DrSc.


Více o léčivosti hub ZDE a ZDE a pak na www.nahuby.sk.

Když vynecháme mucidin a penicilin, žádný lék z hub, používaný současnou medicínou, opravdu neexistuje. Neexistuje proto, že nebyly provedeny žádné klinické studie, které by užitečnost nějaké houby v terapii nějaké nemoci prokázaly. Aby mohly být klinické zkoušky zahájeny, je třeba nejen v předklinickém výzkumu prokázat, že houba vykazuje odpovídající farmakologické aktivity, ale také, že je dostupná ve formě, která zaručuje její standardní kvalitu s prokázaným a kontolovatelným množstvím účinných látek. U žádné z hub nic takového zatím neexistuje.

Pokud vím, tzv. "standardizované extrakty", s kterými lze takové klinické zkoušení provádět, existují pouze u několika rostlin: např. jinanu dvoulaločného (Ginko biloba), kozlíku lékařského (Valeriana officinalis) nebo ženšenu (Panax ginseng). Standardizovaný extrakt se připravuje ze standardizované (většinou uměle pěstované rostliny) standardizovaným technologickým postupem (obvykle patentovaným), což dává záruku toho, že každá šarže výrobku bude mít stejné složení a tudíž i stejný farmakologický účinek. Dělá se to proto, že obsah účinných látek v rostlinách silně kolísá v závislosti na stanovišti, péči o rostliny, době sběru, způsobů sušení a uskladnění a na řadě dalších parametrů. Jinými slovy, každá ta rostlinná droga je jiná a tudíž i různě účinná. Totéž platí pochopitelně i o houbách.

Neexistence standardizovaných extraktů různých drog je důvodem, proč nemohou být klinicky testovány a posléze také schváleny příslušným orgánem (u nás SUKL) jako léčiva a proč mohou být na trhu nabízeny jen ve formě potravinových doplňků. Na ty se vztahují mírnější legislativní předpisy a také kontrola není důsledná, a tak se klidně může stát, jak sám píšete, že mnohdy je droga, kterou mají obsahovat, jen v názvu výrobku či příbalovém letáčku, nebo je v tak nízké dávce, že ani nemůže být farmakologicky účinná - pokud se ovšem nejedná o homeopatikum.

Zaujalo Vás chování jednoho posluchače rozhlasu, který sbíral nějakou houbu pro svou matku trpící rakovinou, protože uvěřil reklamě, že ji pomůže. Nepomohla. Chtěl byste zabránit fámám, které kolem léčivých hub panují. V tom s Vámi souhlasím. Já jako nejúčinnější formu šíření paniky vidím v šíření pravdivých informací, které budou na místech, kde si je lidé mohou přečíst. V tomhle směru jsem ochoten s Vámi spolupracovat. Houby obsahují řadu farmakologicky účinných látek o nichž by měli vědět jak laici, tak odborníci a měli by také vědět, že samotná konzumace hub je nahony vzdálena nějaké terapii. Tu lze provádět jen na základě prověřeného léčiva, ať už z houby izolovaného a vyčištěného, nebo ještě lépe synteticky připraveného, podle přírodního vzoru, v nějaké továrně chemickým postupem.


Kdy se na trhu s léčivy objeví preparáty připravené z hub?

Houby (makromycety) prokazatelně obsahují řadu biologicky účinných látek s medicínským potenciálem, podobně jako je obsahují již v medicíně využívané vyšší rostliny. Tyto látky jsou intenzivně studovány v mnoha laboratořích celého světa. Až některé z nich projdou dlouhou cestu od testování v laboratoři až po klinické zkoušky na lidech, v nichž prokáží svůj terapeutický účinek a minimální nežádoucí účinky, mohly by se objevit na trhu léčiv. K tomu bude také nutno vypracovat spolehlivou technologii na jejich syntetickou či biosyntetickou přípravu a vhodné lékové formy. Cesta od objevu nějaké látky do stádia léku je však velmi dlouhá a drahá. Převážná část dosavadních testů s houbovými látkami je prováděna v rámci preklinických zkoušek - na buňkách, buněčných kulturách, izolovaných orgánech a laboratorních zvířatech. Některé z nich se jistě dostanou i do fáze klinického zkoušení na lidech. Nejprve na zdravých dobrovolnících, aby se prokázalo v jakých dávkách začínají na lidský organismus účinkovat, a posléze i na pacientech aby se prokázalo, že nějakou chorobu dokáží opravdu vyléčit. Pak se teprve mohou objevit jako léky na pultech lékáren, ať už jako volně prodejné či na lékařský předpis. Zatím jsou houbové preparáty dostupné jen jako potravinové doplňky, u nichž není vědeckými metodami ověřen a garantován jejich léčebný účinek.




Přinesl jsem několik kilogramů hlívy ústřičné. Usušil v novodobém, vysoce účinném, zařízení a zjistil, že z té obrovské hromady plodnic, po usušení, nezbylo téměř nic. Spíše nic, než vůbec! Tak se nabízí otázka, kde ty firmy, na potravinové doplňky, ty plodnice vůbec berou? Tolik hlívy v přírodě, ani z umělé výroby, na ty převeliké hromady krabiček, ani nemůže být. To je ale záhada co? Nabízí se pouze jedno vysvětlení!!!

* * * D I S K U S E * * *

Václav Burle - Mnozí víte, že jsem velký nepřítel téze, že houby jsou léčivé a dokonce, že umí na osmdesát procent vyléčit rakovinu, jak tvrdí mnozí naší nejvýznamnější mykologové. Dal jsem si za úkol, proti tomuto bludu bojovat až do roztrhání těla. Já samozřejmě neříkám, že houby, tak jako rostliny a živočichové, nemají v sobě léčivé, potřebné látky, tak jako mají i látky nedobré, ba dokonce jedovaté, pro člověka nepřijatelné, nebezpečné. Já pouze tvrdím, že není k tvrzení, že houby vyléčí kdeco žádný důkaz. Zde to mé oblíbené - chybí červené kulaté razítko. V této souvislosti dovolte jednu perličku.

Jeden můj "kamarád" významný mykolog, který zejména se věnuje osvětové činnosti, proti mé myšlence o léčivosti hub tvrdě vystupoval, vystupuje, a vždy nezapomne dodat něco negativního na to razítko. Jednou mě poslal e-meil, ve kterém se ptal, co to vlastně to červené a kulaté razítko je. A vo tom to je. Lidé si vstřebají nějaký názor, ale vůbec nevědí o co se jedná, která bije. Ale proč to všechno píši?

Dal jsem si za úkol vyhledávat informace, které by vysvětlily, jak to s tou léčivostí kolem hub je. Nyní mám významný důkaz, který všechny ty propagátory léčivosti hub, kteří pracují s organizacemi, které ty krabičky vyrábějí, pošle nenávratně do propadliště dějin. V brzké době ho uveřejním na burle.blog.cz, ale nejdříve bych ho chtěl odrecitovat na přednášce ČMS v rámci diskuse.

Již delší dobu pracuji na dalším nezvratném důkazu. Snad se brzy zadaří.....

Václav Burle - Přinesl jsem několik kilogramů hlívy ústřičné. Usušil v novodobém, vysoce účinném, zařízení a zjistil, že z té obrovské hromady plodnic, po usušení, nezbylo téměř nic. Spíše nic, než vůbec! Tak se nabízí otázka, kde ty firmy, na potravinové doplňky, ty plodnice vůbec berou? Tolik hlívy v přírodě, ani z umělé výroby, na ty převeliké hromady krabiček, ani nemůže být. To je ale záhada co? Nabízí se pouze jedno vysvětlení!!!

Planete Hub (škoda, že není příjmení) - Ano, nabízí se pouze jediné vysvětlení - začít počítat a uvažovat.

1) Všechna hlíva, která se používá do potravinových doplňků, pochází z umělého pěstování.

2) Na 1 tunu hotového substrátu budeme potřebovat cca 700 kg slámy a 300 l vody.

3) Optimální výnos v řízených podmínkách pěstebny je cca 20% z hmotnosti substrátu (záleží to na kmenu hlívy a vlastnostech substrátu; já jsem slyšel i o výnosu na bavlníkovém výdrolu, který se údajně blíží 50%). Nicméně nepřehánějme...

4) Když to +/- jde (něco se nepodaří, něco plodí méně, tedy budeme trošku skromnější a uděláme si rezervu), máme k dispozici reálných 10% výnosu. To jest 100 kg čerstvé hlívy.

5) Usušíme, rozemeleme. Pro zjednodušení uvažujme reálný sesychací poměr 1:10. Máme nyní 10 kg hlívového prášku, což jinými slovy činí 10.000 g.

6) Do tobolek potravinových doplňků výrobci obvykle plní 250mg prášku. Z naší várky vyrobíme 10000/0,25 = 40000 tobolek.

7) Hledáním na netu jsem zjstil, že výrobci balí tobolky obvykle po 60 až 180 ks do jedné krabičky. Naše vsázka vydá na 222 až 666 krabiček.

8) Myšlenkový návrat na začátek - kolik je 1 tuna slámy? Zhruba 4 velké kulaté balíky.

9) A teď řadíme pátý převodový počtářský stupeň, pozor! Odhadovaný produkce slámy v ČR je 6,2 milionů tun za rok. Uvažujme, že pšeničné slámy vhodné pro hlívu může být tak čtvrtina (ale spíš více), tedy 1,55 mil tun.
Ze slámy teoreticky dostupné v ČR lze vyrobit 344 milionů balení po 180 tobolkách a nebo přes jednu miliardu balení po 60 tobolkách.

10) Pro zjednodušení dělíme 10 miliony českých občanů a víme, že každý (novorozenec, důchodce i dospělec) by doma teoreticky mohl mít 34 ař 103 balení hlívy na rok.

Resumé: Je zcela reálné a naprosto bez problémů vyprodukovat v ČR z vlastních zdrojů dostatek hlívy pro výrobu otravinových doplňků.

Rádio Houboužrout (škoda, že se neumí představit) - KTEŘÍ NAŠI NEJVÝZNAMNĚJŠÍ MYKOLOGOVÉ TVRDÍ, ŽE NA 80 % VYLÉČÍ RAKOVINU?? POUZAR? KOTLABA? HOLEC? ANTONÍN? BERAN?DVOŘÁK? SVRČEK? WAGNER? DECKEROVÁ? VAMPOLA? LANDA? BUREL? KŘÍŽ? BOROVIČKA? SLAVÍČEK? JINDŘICH? HÁK? Uveďte kteří z nich? Kdy a kde?!

MIMOCHODEM, BYL JSTE NA PŘEDNÁŠCE ING. JABLONSKÉHO PŘED 14. DNY O LÉČIVÝCH PĚSTOVANÝCH HOUBÁCH, JEJICH ÚČINCÍCH A DŮVODECH PROČ NEJSOU Z NICH LÉČIVA? JÁ ANO - ALE VÁS JSEM TAM NEVIDĚL --- TAK SI KLADU OTÁZKU PROČ? NENÍ TO PROTO, ŽE TO NECHCETE SLYŠET?!

Václav Burle - Proč jsem na přednášce nebyl? Přednášky pana Jablonského znám, naposled jsem na ní byl v zemědělském muzeu. Je to děsný šarlatán. A pak je ještě jeden, teď si na jeho příjmení nevzpomenu /V/, který vydává jednu knihu za druhou. Jsou to opsané atlasy, kde pak je výčet chorob, které umí daná houba vyléčit. A ČMS tyto knihy prezentuje na svých internetových stránkách.To je přece nesmysl.Všechny jeho přednášky začínají - již Číňané před 4000 lety. Když jsem mu položil otázku, jest-li má nějaký důkaz, že houby jsou léčivé. Tak neodpověděl. Položil jsem další otázku - jest-li zná nějaký lék z hub, který je lékaři, nemocnicemi, klinikami, ordinován. Mlčel. Je třeba ještě něco dodávat. Ale aby bylo jasno, tak ještě tuto větu: já nezpochybňuji, že houby, tak jako rostliny, mají v sobě léčivé látky, stejně jako látky nebezpečné, pro lidi škodlivé, jedovaté. Neexistuje však žádný lék z hub. Je to pouze v rukách šarlatánů a pochybných firem. Zeptejte se na tyto otázky svého lékarníka a pak zde napište, co vám řekl.

Když jsem byl ještě v armádě, tak jsem zachránil život tzv. Tymákovské bábě, později se jí říkalo Radnická bába. Byla to snad jediná vynikající léčitelka. On ní jsem se dozvěděl přemnoho zajímavých informací, s kterých čerpám. Vysedávali jsme před její chaloupkou u kasáren a den co den dišputovali. Více je na blogu a na internetu.

Pan ing. Jiřího Baiera si moc vážím. Když ale při svém vystoupení u pana Podlahy, Receptář na neděli, prohlásil, že i vietnamská docentka umí vyléčit rakovinu z osmdesáti procent, tak jsem dostal mrtvici. (Rozhovor s ní je rovněž na blogu.) Už jsem ale toto jeho počínání pochopil, a dokonce již vím proč to dělá....

Nepochopil jsem ten seznam mykologů. To chcete tvrdit, že například pan Antonín a ostatní mají na léčivost hub nějaký konkrétní důkaz. Tak ať ho uvedou. To víte, že nic nemají, a tak nemohou nic uvést. Protože žádný neexistuje. A nepleťe sem mucidin a plísně. To je jiná kapitola.

Když se podíváte na atlasy, tak zjistíte co? Že se to opisuje stále dokola a jsou tam stále nové, další chyby, omyly. Příklad: moc se zajímám o šindelovníky severské. Ptal jsem se jednoho předního mykologa, jak často se v přírodě vyskytují. Jeho odpověď byla, že jich je v jejich prostředí hodně. Ve svém atlase má ale napsáno, že jsou vzácní. A pak se v tom vyznejte.

Na vaší odpověď, proč jsem na přednášce nebyl, vám mohu odpovědět takto: Mám zdravotní problémy, strašně rozhozený tlak. Vypadá to po poradě s lékařem, že si zase půjdu lehnout do nemocnice. Moc mě to mrzí, neboť právě dnes jsem chtěl na přednášce ČMS přečíst, podle mne, důležitý dopis od významného vědce, profesora, právě k léčivosti hub. Jeho postavení, znalosti, nemůže vůbec nikdo zpochybnit. Pro mne je to zadostiučinění, že jsem v otázkách kolem léčivosti hub měl pravdu. Tím jsem ale ještě neskončil. Další důkaz připravuji. Dopis bych mohl dát ihned na blog, ale nechám to na další přednášku České mykologické společnosti. Určitě vás to zaujme a snad konečně pochopíte, prozřete!!!


Jeden z hlívovníků, který nám rok za rokem dělá převelikou radost. Máme ho na bádání, a tak z něho moc hlívy do kuchyně nenosíme. Bohužel, v minulém roce, nad ním zvítězil větrný živel a poslal ho k zemi. Zůstalo torzo, které i letos již bylo hlívou ústřičnou obsypáno a další mykologické hody budou následovat.

Když kolem něj procházím, usedám k jeho kořenům, abych se nafutroval, popil čaj i něco ostřejšího, tak se moc stydím a prosím ho o odpuštění.

Po zjištění, že jeho mnohasetletý vršek se poroučel k zemi, jsem ostatním vandrovníkům slíbil, že požádám zdejšího fořta, aby ho nechal ležet a nechal ho svému osudu. Již jsme se těšili, jak se na něm objeví stovky hlíviček. Byl jsem ale líný zdejšímu pánu hvozdu zavolat a vše s ním projednat. V duchu jsem byl přesvědčen, že o nekvalitní dřevo, vhodné tak akorát do kamen, nebude zájem. Nedopadlo to dobře. Kmen rozřezali, odvezli a my máme po bádání. To ale ještě není konec.

O kousek dál, právě v těchto dnech, se poroučel k zemi další úžasný a prastarý buk. Je zdrcující, že staré stromy odcházejí a vůbec nemají následníky. Dnes to v lesích chodí tak, že jakmile je dřevina dorostlá, tak jde na pilu. Nechápu, proč alespoň některé vybrané stromy se nenechávají v lese na věky věků Matce přírodě, ptákům, živočichům, houbám, hmyzu a všem těm organismům, které z něj žijí.

Nyní jsem nelenil a poslal e-mejl majiteli zdejšího převelikého a přenádherného hvozdu. Požádal jsem ho, aby kmen nevyťěžoval a nechal ho lesu, přírodě, živočichům, rostlinám, a nám houbařům. O tom, jak to dopadne, budu informovat a i snímek otisknu.
 


103 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 kozák | 11. prosince 2011 v 17:58 | Reagovat

http://burle.blog.cz/1006/hliva-leci-rakovinu-na-80

2 vb | 11. prosince 2011 v 20:37 | Reagovat

Vidím, že někteří z vás léčivosti hub věří. Máte na to nějaký důkaz, že houby jako lék fungují? Jaký lék z nich si kupujete, nebo na recept dostáváte?

3 Čaroděj Burloděj | 11. prosince 2011 v 21:59 | Reagovat

[2]: Přestaňte věřit šarlatánům * Dejte na vlastní rozum * Jde pouze o to, jak Vám vytáhnout peníze z kapes

4 Brdolog | 12. prosince 2011 v 13:06 | Reagovat

O léčivosti hub hovořil v Českém rozhlase v hodinovém pořadu pan ing. Borovička a ještě tam byl jeden mykolog. Ale už se nepamatuji kdo to byl. Můžete si to na Praze 2 najít.

5 Proč se nechat vláčet pod svým jménem | 12. prosince 2011 v 13:54 | Reagovat

Člověk pod nickem "planeta hub" se (ke své škodě) představil, tak nelžete, pane Burle!

6 PLANETA HUB | 12. prosince 2011 v 16:47 | Reagovat

Příspěvek pana profesora shrnuje obecně známé pravdy a nic proti tomu. Netuším však, co v tom shledává p. Burle za argument a proti čemu. Mimochodem - doporučuji k přečtení tento článek, jehož autorem je také pan profesor Patočka http://www.celostnimedicina.cz/cesnek-v-kuchyni-cerne-magii-medicine-a-chemicke-laboratori.htm

Nejen že píše o léčivých účincích česneku (včetně prevence rakoviny) z něhož se asi žádný alopatický lék nevyrábí, ale končí článek odkazem na nabídku potravinových doplňků s obsahem česneku.

7 Václav Burle | 12. prosince 2011 v 17:05 | Reagovat

Planeto Hub, ten Váš poslední příspěvek se nechce zobrazit. Pošlete ho prosím ještě jednou. Děkuji.

8 PLANETA HUB | 12. prosince 2011 v 17:10 | Reagovat

Musel bych to všechno znovu psát a to se mi nechce. Proto zasílám bez rozsáhlejších  komentářů tento odkaz http://www.celostnimedicina.cz/cesnek-v-kuchyni-cerne-magii-medicine-a-chemicke-laboratori.htm

Při vší úctě k panu profesorovi: totožný přístup jako výrobci potravinových doplňků z hub - hezké povídání o léčivých vlastnostech česneku (včetně prevence rakoviny), ačkoli se z něj asi žádné alopatické léky nevyrábějí. Nejzajímavější je úplně na konci odkaz na stránky nabízející potravinové doplňky. Názor si udělejte sám.

9 Václav Burle | 13. prosince 2011 v 9:52 | Reagovat

Veškeré sprostoty a napadání mažu! Proč urážite a nepíšete k tématu?

10 Dudunga | 13. prosince 2011 v 9:53 | Reagovat

Pan doktor Patočka doporučuje spoustu doplňků výživy, krom česneku tady třeba zase na zvýšení jakési "energie": http://www.celostnimedicina.cz/nudite-se-casto-dejte-pozor-abyste-se-neunudili-k-smrti.htm   to jste si vybral dobrého kumpána, pane Burle!

11 Dudunga | 13. prosince 2011 v 16:07 | Reagovat

[10]: Nevíte, jestli mají červené razítko? Navíc ani nevím, co to je ta "energie" a kde se bere a k čemu je dobrá? Zeptejte se prosím pana Patočky, jestli to není jen fígl na tahání peněz z hloupých důchodců...

12 Václav Burle | 13. prosince 2011 v 21:49 | Reagovat

Pane Dudungo, to co jste napsal mne velice překvapilo a dávám vám za pravdu. Ale Vaše další příspěvky zde uvedu pouze, když se ověřeně představíte. Pan Patočka, já, i další, píšeme pod svým pravým příjmením, nebo víme o koho se jedná. Tohle co píšete jsou velice závažné věci, a tak nelze je psát jako anonymní osoba.... Váš další příspěvek zatím nechávám ležet ve schránce a jsem připraven kdykoliv ho vložit. Nebo mě zatelefonujte. Napište e-mejl burle@seznam.cz.

13 Václav Burle | 15. prosince 2011 v 11:33 | Reagovat

Tak vidím, že vítězí v anketě první otázka. Máte ale na to přátelé nějaký důkaz? Neovlivňuje vás reklama? Můžete prosím konkrétně napsat, v čem vám houby pomohly. Dá se to vůbec nějak dokázat, nebo dokonce změřit?

14 Dudunga | 15. prosince 2011 v 15:45 | Reagovat

Víte, pane Burle, mně je to celkem jedno. Nemusím sem psát, vlastně k tomu není žádný důvod. Popravdě řečeno, Váš blog není zrovna něčím, s čím bych chtěl být spojován. Navíc narozdíl od Vás nemám žádný zájem na tom vést svatou válku za svatou pravdu. Já mám houbový lék odzkoušený, u mně to funguje, tak vím své. Když proti tomu chcete bojovat, Vaše věc. Možná se Vám i povede vzniku nějakého užitečného léčiva zabránit, kdo ví? Lidská hloupost spojená s nenávistí je mocná zbraň. Ono si Vás to najde samo, nakonec už Vám sem stejně nikdo nechodí a nikde jinde Vás už nechtějí vůbec. Ale chápu, že při Vaší primitivní mentální úrovni (nemyslím to jako urážku, ale jako holý fakt) to pro Vás stejně nebude pochopitelné. Tak Vám přeji co nejvíce síly do svatých bojů a co nejvíce ušetřených důchodcovských peněz, za které půjdou kopit předražené deky a hrnce z předváděček. A hlavně už nikdy žádné houby! Mějte se, loučí se Dudunga!

15 Václav Burle | 15. prosince 2011 v 18:37 | Reagovat

Pane Dudungo byl bych raději, kdyby jste zde vystupoval pod pravým příjmením!!! Jako povídání tajemného muže, který se neumí představit, jsou  Vaše příspěvky  nedůvěryhodné. A hlavně, prosím, přestaňte konečně urážet.

1/ jak se ten Váš lék jmenuje a v které lékarně ho prodávají?

2/ vy říkáte, že na můj, Váš, náš, blog nikdo nechodí. Jak jste to zjistil? Myslíte si snad, že bych sem stále vkládal další a další příspěvky? Za takového blba mě snad nemáte.

3/ že mě mnohde nechtějí, tak v tom máte pravdu. Já totiž nikomu nelezu do zadku, ale bojuji neustále za přírodu. Ona se sama bránit nemůže. To se mnohým ničitelům nelíbí. Viz ČMS a její názory na ochranu hub. Vám snad například nevadí, že lidi trhají chráněné houby, chráněné rostliny, atd. atd.

4/ víte pane Dudunga, když vzpomínáte ty nákupy důchodců. Nemyslíte, že stát tady hodně zaspal? Ono to totiž není o prodejích, ale o podvodech. To jste neslyšel, že na těch předváděčkách dokonce ty staré lidi zmlátili? Na jedné takové jsem byl. Když budete chtít tak vám jí tady i popíši....

16 Dudunga | 16. prosince 2011 v 14:23 | Reagovat

[15]:Zas to berte tak, že já tu nechci propagovat žádnou svatou pravdu, ani do krve obhajovat svůj jediný a správný názor, takže by ani pravé jméno nic nepřineslo. A navíc, nikdo z prosťáčků, které byste mohl spasit svou pravdou se nedostavil, tak buďte rád, že jsem tu. Nikdy jsem Vás urážet nechtěl, jen píšu, co si myslím. Pokud se Vás to dotklo, asi jsem se trefil do černého, tak na tom můžete pracovat.

A nyní k anketě:

1. Lék se nejmenuje nijak a nikde ho neprodávám. Nemám za potřebí (a je to taky nechutné) dřít zdravotní pojištění a lidi výrobou předražených léků jako to dělají farm. giganty.

2. Nejsou tu už žádné příspěvky, nikdo nekliká na hvězdičky. Odhaduji, že je přístupů s unikátními IP tak minimálně o polovinu méně, než vloni, proto tu taky nemáte počítadlo. Dalším náznakem je, že velmi často zveřejňujete takovéhle články se "skandálním odhalením" jako zoufalou snahu o zvýšení návštěvnosti. Zvyšující se frekvence ukazuje na marnost této snahy.

3. Měl jsem na mysli různé houbařské servery, které vás zablokovali pro Vaše otravné příspěvky. Ale pěkně jste se pochválil, jste opravdu Chuck Norris ochrany přírody, zvlášť když táboříte v lese a rozděláváte ohně, což zákon 289/1996 Sb. výslovně zakazuje. Trháte hlívu v rezervacích a ty korálovce na Padlé jedli už skutečně nejsou, asi je obral nějaký Váš kunčoft.

4. Stát nezaspal v ničem. Pokud víte o nějakém podvodu či bití, ohlaste ho na policii. Podvod není, když si koupíte předražené hrnce dobrovolně a za plného vědomí.  To, že po dvaceti letech se stále najdou lidé, kteří se za "chutný oběd zdarma" nechají oblbnout to je smutý fakt. Myslím, že stát je nemůže před jejich blbostí ochránit. Ani technicky, to by musel každému hlupákovi přidělit četníka aby ho praštil přes prsty, když délá podobné nesmysly. Pokud možno nic nepopisujte a lze-li tak tam ani nechoďte.

17 Dudunga | 16. prosince 2011 v 17:56 | Reagovat

Myšlenky pana profesora Patočky, kterému jste mimochodem nasekal ve jméně hned dvě pravopisné chyby jsou neobyčejně hlubokomyslné: "Já jako nejúčinnější formu šíření paniky vidím v šíření pravdivých informací, které budou na místech, kde si je lidé mohou přečíst." To už mluví samo za sebe, panice zdar!

18 Václav Burle | 16. prosince 2011 v 19:43 | Reagovat

K těm vašim blábolům se vyjadřovat nebudu. V ničem pravdu nemáte a dokud se nepředstavíte, tak nashledanou. Přeji Vám šťastné a veselé vánoce, v novém roce pak zdraví a štěstí nejen Vám, ale i celé vaší rodině. Václav Burle

Jenom ještě dodám: jest-li nebudete se vyjadřovat k přírodě, houbám, kytičkám, apod. tak Vás budu mazat. Tady to není ani o urážkách ani o hloupostech. Tady je to pouze o přírodě a o věcech s ní souvisejících.

19 PLANETA HUB | 17. prosince 2011 v 9:13 | Reagovat

Dudunga má v příspěvcích 16 17 pravdu. Píše slušně a k věci, odpovídá na položené dotazy. Jeho odpověď je zajímavější než Váš původní článek.

20 Václav Burle | 17. prosince 2011 v 11:29 | Reagovat

Když si jeho příspěvky pane Planeto přečtete, tak zjistíte, že on je strašný vopruz. Z jeho textu je zřejmé, že on je stále ten jeden - pepíček, korálovec, pepa atd. On stále mění nicky a dělá tady dusno.

A já se vám pane Š, zapomněl jsem Vaše příjmení, promiňte, ptám, vvčem že to má pravdu. Já tam žádnou nenašel. Pouze hloupé a nepatřičné napadání. Můžete se vyslovit v čem že tu pravdu má?

21 PLANETA HUB | 17. prosince 2011 v 12:16 | Reagovat

Nevyjádřil jsem se dost přesně. Tedy - nemohu napsat, že Dudunga má pravdu, neboť to je pojem velice relativní. Tvrdím však, že se s jeho názory vyslovenými zejména v příspěvcích 16 a 17 ztotožňuji. Znám Dudungovy příspěvky a podepíšu Vám, že pepíček, korálovec, pepa atd atd určitě není.

22 Václav Burle | 17. prosince 2011 v 12:44 | Reagovat

Pane Planeto, ten poslední příspěvek se tady na blogu nezobrazil. Jenom vidím, že jste něco poslal. Tak to prosím odklikněte ještě jednou. Děkuji.

23 Václav Burle | 17. prosince 2011 v 18:50 | Reagovat

Takže vy jste pane Dudungo ten, kdo toho korálovce sebral a zkonzumoval?

24 Dudunga | 18. prosince 2011 v 14:04 | Reagovat

[23]:Takhle to, pane Burle, fungovat nebude. Buď zobrazujte všechny příspěvky nebo nic. Kdy mně budete mazat, samozřejmě, je to Váš blog, máte na to právo. Ale aby tu byly jen Vaše příspěvky a osatní ne, to pak, nezlobte se na mně, není žádná diskuse,ale chaos, ve kterém se nikdo nevyzná. Rád Vám odpovím na vše, ale jen za těchto podmínek. Uctivost!

25 Václav Burle | 18. prosince 2011 v 18:52 | Reagovat

Je to pane Dudungo jednoduché. Již několikrát jsem to tady napsal. Jestliže někdo mne,  nebo někoho jiného,  bude urážet a psát vulgární slova, tak mažu!!! A vo tom to je a o ničem jiném.

To není můj blog. Já ho dělám pro všechny milovníky přírody. Každému uveřejním článek, fotografie a diskuse je pro každého, ale k věci. Často se stává, že je to jenom o napadání a o věcech, které s tímto blogem nesouvisí. Tím mám na mysli ty nekonečné sprosťárny. To je nemoc internetu a pojďme tedy ty nemožné lidi léčit.

26 Dudunga | 18. prosince 2011 v 22:17 | Reagovat

Jo to chápu a dokoce ani nebudu rýpat, že Vy a p. Chládek urážet můžete a ostatní ne. Jenže i tak se ta diskuse silně rozklížila a popravdě já už ani nevím přesně co jsem tam psal a nezálohuju si to a tak už ani já nevím oč jde, natož nějaký náhodý čtenář.

27 Václav Burle | 18. prosince 2011 v 22:58 | Reagovat

Všimněte si prosím, že opět nic nepíšete o přírodě, houbách, rostlinách atd. Zase je váš příspěvek mimo mísu. Mnohokrát jsem Vás poprosil, aby jste se zde na blogu přírodě věnoval. Mnoho víte, znáte, to potvrdil i pan Planeta,  a tak by to bylo nejen prospěšné pro mne, ale určitě by to uvítaly i ty desítky, stovky lidí, kteří sem denně chodí.

Máme vánoce, tak prosím nevěnujte svou pozornost panu MCH. Mám potvrzeno, že je to vynikající mykolog. Bohužel převelice nemocný. Buďte tedy od té dobroty a zejména v této vánoční době obraťte list. Děkuji.

Perlička: Vy jste napsal, že mám ve jménu pana Patočky chybu. Já koukal na všechny jména a příjmení a nic jsem nenašel. Já bohužel špatně vidím, několik operací, a tak jsem ten rozdíl i a í nebyl schopen rozlišit. Byl tady zrovna  u mne jeden mediálně známý mykolog. Ten se podíval a bylo jasno...

28 Dudunga | 20. prosince 2011 v 15:24 | Reagovat

[Smazaný komentář] Tak to sám vidíte, pane Burle, copak bych tohle psal jako nějaký pepíček? Schizofrenik ještě rozhodně nejsem :o)

29 -vb- | 20. prosince 2011 v 15:34 | Reagovat

On ten pepa s malým pé, je asi nejen můj úhlavní nepřítel. Jeho ale neřešme. Jak jsem to zjistil, tak jsem ho vymazal.

Já Vás pane Dudungo mám moc rád. Jenom prosím pište pouze o houbách, přírodě. To ostatní klidně posílejte na můj e-mejl. Hezké vánoce, nový rok, Václav Burle.

30 -vb- | 20. prosince 2011 v 17:23 | Reagovat

Tak pepu jsem zase musel vymazat.

Urážky tady nestrpím, ale tady máš pepčo odpověď: ano pana Dudungu mám rád a stále věřím, že odhalí své příjmení. Mám ho rád pepo, protože věřím, že bude pro tento blog po stránce odborníka přírody přínosem. Což se o tobě řící nedá. Ty jsi za celou tu dobu uměl jenom pomlouvat a jseš odborník na sprostá slova. O houbách, přírodě, však nevíš vůbec nic! Polepši se a rádi tě tady budeme  číst.

31 Dudunga | 20. prosince 2011 v 18:19 | Reagovat

Nezlobte se, pane Burle, ale po tom, co jsem si teď přečetl v článku http://burle.blog.cz/1112/zde-bude-otisteno-vyjadreni-cms-k-ochrane-hub#komentare už s Vámi nechci mít nic společného, tohle už rozhodně není o přírodě nebo o houbách, ale o sveřepém pletichaření. Přeji Vám příjemné prožití Vánočních svátků a do nového roku hlavně hodně zdraví. Jelikož jsem tu asi naposledy, prozradím Vám svůj "lék". Už asi cca 2 roky užívám denně 2 větší želatinové kapsle naplněné práškem z korálovce (převážně ježatého - žádné strachy, z pěstírny) nebo shitake. Je to samozřejmě jen můj empirický "výzkum" ale normalizovalo to krevní tlak dostatečně bez léků (které měli viditelně pozorovatelné vedlejší účinky). Jedinou nevýhodou bylo, že "náběh" trval cca měsíc. Naopak hlíva měla účinky slabé, sotva zaznamenatelné. To je vše, dále už nebudu odpovídat, ale dost mě mrzí, že se přidáváte ke snaze eurokomisařů zlikvidovat veškerou evropskou lidovou medicínu a zotročit lidi do tenat chemie. Bude to velká škoda pro všechny. Sbohem!

32 -vb- | 20. prosince 2011 v 23:06 | Reagovat

Pane Dudungo mám pocit, že jste tady na blogu vůbec nic nepochopil. Nebudu se rozepisovat, napíši jenom krátce.

Já nikdy neměl nic proti lidové medicíně. Jak už jsem tady psal, tak jsem zachránil život tymákovské neboli radnické bábě. Jistě vám nemusím psát kdo to byl. Od ní jsem získával první informace atd. Takže jsem měl vynikající učitelku.

Já netvrdím, že houby nemají v sobě prospěšné látky, tak jako i látky nebezpečné, jedovaté, tak jako rostliny. Ty dobré látky, ale i ty zlé jsou kolem nás ve všem, ne jenom v potravinách. Například Slunce. Jistě znáte knihu pana Pavla Kalače a další od pana prof. Patočky a dalších. Oni se jasně k této problematice vyjadřují.

Já se pouze snažím najít nějaké měřitelné důkazy, jak já říkám, včetně červeného kulatého razítka. Taková fakta jsem ještě nesehnal. Bohužel jenom ta opačná.

Vy píšete, že korálovec ježatý vám pomáhá. A co na to říká váš lékař. Je rovněž přesvědčen, že je to tou houbou? Dává vám za pravdu?

O tom pletichaření máte naprostou pravdu. I já jsem z toho zoufalý. Proč se ti pleniči velebí a já, který bojuje proti trhání chráněných a ohrožených hub jsem stále perzekuován. Myslíte si, že to má logiku?

Je to podobné jako by někdo si na louce natrhal umyslně puget orchidejí. To by každý milovník přírody skákal metr vysoko a volal policii. U hub to nikomu nevadí. A víte proč jim to nevadí?

Je správné, že Česká mykologická společnost to trhání podporuje? Jistě že není. A víte proč to dělají a proč si nechtějí připustit, že to je pro přírodu špatně. Co myslíte? Proč to dělají?

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.